دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده:

دستاوردها و فنون مقابله با توطئه‌ دشمن برای جوانان بازگو شود

رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی گفت: باید با جوانان بنشینیم و دستاوردها و فن‌های مبارزه و مقابله با توطئه‌ دشمن را به آنان بگوییم.
کد خبر : 330161
IMG_3552.JPG

حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در مراغه اظهار کرد: هشت سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتیم. زمان جنگ، تحریم و فشار علیه ایران اسلامی از امروز زیادتر بود؛ اگر ادعای دشمن بر ایجاد خوف و هراس و تولید یأس و ناامیدی باشد، خیلی بزرگتر و مهم‌تر از این تهدیدها را رد کرده‌ایم.


وی در مورد بصیرت‌افزایی جوانان گفت: باید با جوانان بنشینیم و دستاوردها و فن‌های مبارزه و مقابله با توطئه‌ها را به آنان بگوییم و بپذیریم کسی که نظام را می‌خواهد، اصول را می‌خواهد و در قبال این همه شهیدی که داده‌ و مظلومیتی که کشیده‌ایم، باید بعضی فشارها را هم تحمل کنیم.


رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) و یارانش سه سال تمام در شعب ابی‌‌طالب محاصره شدند و هرگز نه خود و نه یارانش دین خودشان را نفروختند و تسلیم نشدند؛ البته بدانیم کسی که به خدا توکل داشته و روی مبانی اعتقادی، اسلامی و انقلابی خود پایبند باشد، از پا نمی‌افتد و این وعده روشن الهی است.


ابراهیم‌زاده خطاب به ائمه جماعت و معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها گفت: جوان دانشگاهی با جوانی که خارج از این محیط است، تفاوت‌هایی دارد و قطعاً شیوه‌های تبلیغاتی خاصی را می‌طلبد که باید در این زمینه بایدها و نبایدهای این جوانان و شیوه جذب آنان را بشناسیم.


وی تأکید کرد: دلجویی از دانشجویان، شریک غم و شادی آنان‌شدن، حضور در محافل دانشجویی، حضور در خوابگاه‌های دانشجویی، نشست و برخاست صمیمانه با آنان و ارزش قائل‌شدن برای شخصیت‌شان، می‌تواند سپر مناسب و مطمئنی در برابر هجمه و نفوذ دشمنان و بدخواهان فرزندان این دیار باشد.


رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی به شیوه و سیره پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: روش معصومین برای جذب پیروان خود به دو طریق عملی و گفتاری صورت می‌گرفت. ایشان در عمل با ملایمت و مهربانی و گذشت و ایثار رفتار می‌کردند و حتی با مخالفان خود نیز برخورد رئوفانه و نرمی داشتند.


ابراهیم‌زاده ادامه داد: خداوند نیز در این زمینه به رسول خود می‌فرماید: ای پیامبر اگر برخورد نرم تو نبود، مردم از دور و بر تو فرار می‌کردند. از طرف دیگر نیز پیامبر با دقت و حوصله به سخنان مردم گوش می‌دادند و از آنان دلجویی می‌کردند؛ برای آنان دعا می‌کردند و حتی کسانی که به وی اهانت می‌کردند در برابر صبر، بردباری و مهربانی پیامبر، نادم و پشیمان می‌شدند و اکثراً به دامن اسلام پناه می‌بردند.


وی پیش‌بینی خود را درباره آینده دانشگاه آزاد اسلامی بیان و تشریح کرد: الحمدلله با حضور دکتر ولایتی یادگار انقلاب اسلامی و یکی از مسئولانی که تجربه‌های علمی و عملی زیادی دارد و دکتر طهرانچی که یکی از دانشمندان برجسته هسته‌ای ایران است و برنامه‌هایی که ترسیم کرده‌اند، نویدبخش آینده درخشان و رو به جلویی برای این مجموعه بزرگ است.


رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: به‌رغم تلاش بدخواهانی که بذر ناامیدی و یأس می‌پاشند، امیدواریم آینده این دانشگاه از وضعیت فعلی که در آن قرار داریم، خیلی بهتر باشد؛ البته این را نیز باید بدانیم که خداوند با هیچ‌کس عقد اخوت نبسته است، نه با مسئولان نظام و نه با مسئولان دانشگاه؛ اگر واقعاً به وعده‌های خدا اعتقاد داشته و روی مبانی و اصول پایبند باشیم، خداوند نیز به وعده‌های خود عمل خواهد کرد.


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته